سئو چیست
سئو چیست
جمعه 11 تير 1400 ساعت 15:1 | بازدید : 184 | نویسنده : مهدی | ( نظرات )

سئو چیست؟

 

سئو چیست

 

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

اوايل شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند. اين مقاله توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.

اهمیت سئو در چیست

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

 کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. برای دید بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله  ترفندهای سئو میتواند برای شما مفید باشد.

چرا سئو در فروش تاثیر فوق العاده ای دارد؟

فروش بیشتر مهم‌ترین مسئله برای هر کسب و کاری اعم از سنتی و دیجیتالی است. افزایش فروش اینترنتی نیز مانند هر کسب و کار دیگری، نیازمند دیده شدن یا اصطلاحا در چشم بودن است. برای روشن‌تر ساختن این مسئله، اجازه دهید تا آن را در قالب یک مثال بیاوریم. فرض کنید می‌خواهید یک مغازه باز کنید. اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که مورد توجه قرار می‌دهید قطعا مکان و موقعیت مغازه است. هر‌چه مغازه شما در مکان‌های پر‌تردد و شلوغ‌تر شهر باشد، قطعا برایتان مطلوب‌تر است؛ چرا‌که اصطلاحا پاخور خوبی داشته و احتمال فروش و کسب سود را برایتان چند برابر می‌کند. بدیهی است که مغازه‌ای بر خیابان اصلی بسیار بیشتر از مغازه‌ای مشابه در کوچه پس کوچه، مشتری دارد.
در فضای اینترنت نیز همین‌گونه است؛ با این تفاوت که موقعیت مغازه شما با ابزاری مثل خیابان اصلی یا کوچه پس کوچه سنجیده نمی‌شود. در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین می‌کند. هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالا‌تری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین می‌کند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استاندارد‌ها و معیار‌هایی که سئو نام دارد انجام می‌دهد.
سئو برای جستجو و مشاهده هر‌چه بیشتر، بسیار مهم و موثر است؛ اما ارزش واقعی آن، چیزی فراتر است. بطور کلی، سئو‌ی خوب به چند دلیل در افزایش فروش اهمیت فراوان دارد:

  • باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می‌شود
  • تجربه بهتری را برای کاربران رقم می‌زند
  • اگر در صفحه اول نباشید بازی را باخته اید
  • به افزایش ترافیک و بازدید منجر می‌شود
  • نسبتا به صرفه و ارزان است
  • یک استراتژی بلند‌مدت به حساب می‌آید
  • چرا وب سایت من به سئو نیاز دارد؟(10 دلیل)

    بخش عظیم ترافیک اطلاعات در اینترنت توسط تبلیغات معتبر موتورهای جستجو صورت می‌‌‌گیرد. معتبرترین موتورهای جستجو عبارتند از گوگل، بینگ و یاهو اگرچه شبکه‌‌های اجتماعی گوناگون و مدل‌‌‌‌های دیگر ترافیک اطلاعات نیز می‌‌‌توانند برای سایت شما بازدیدکننده ایجاد کنند، اما موتورهای جستجو روش اصلی هدایت کاربران بیشتر در اینترنت است. چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشد و چه در مورد هر چیز دیگری باشد، این موضوع کاملا ثابت شده است.

    1. از رقبا پیشی بگیرید.
    2. در صدر نتایج گوگل دیده شوید.
    3. مشتریان هدفمند را به سایت خود هدایت کنید.
    4. فروش خود را چند برابر کنید.
    5. هزینه‌‌‌ی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی می‌‌‌‌‌باشد.
    6. سئو در گوگل رایگان است اما تبلیغات در گوگل هزینه دارد.
    7. ترافیک در سایت بالا می‌‌‌رود.
    8. الکسا پایین می‌‌‌آید.
    9. برند سازی انجام می‌‌‌گیرد.
    10. اعضای سایت شما بسیار بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود.

خلاصه سئو بهترین راه برای سئو است.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
لینک دوستان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 6
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 25
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 25
:: بازدید ماه : 58
:: بازدید سال : 177
:: بازدید کلی : 732